Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Učím se být šťastná - červená řepa co chutnala i Frantovi

Další recept: salát z červené řepy.  Zavedli jsme se sousedy zvyk pravidelně se potkávat. Jedna z nás, manželek,  vždy udělá večeři a je důvod se sejít, popovídat, zjistit co je nového, utužovat dobré vztahy.

Postavili jsme domeček téměř na samotě, na konci vesnice za kolejemi. Snažíme se být zadobře se sousedy, vycházet spolu, pomáhat si. Ač jsme "náplava", chceme si vytvořit prostředí, ve kterém nám bude dobře, kde o sobě budeme vědět. A přišli jsme na to, že pokud si nestanovíme dvakrát do měsíce pravidelné schůzky  které budou napevno v našich kalendářích, nepotkali bychom se dlouhé měsíce.

u nás

Tak se tedy setkáváme, různé nátury, s různými zvyky a oblibami, jeden má rád to a ten zas něco jiného, já jsme vegetarián, Franta zase zeleninu vůbec nemusí, ten má rád pivo, ten zase radši víno, ta zase něco jiného :-). Ale zkoušíme, experimentujeme, aby když už se sejdeme, tak aby nám bylo spolu dobře.

Minule jsem jela z daleka domů, trochu pozdě na to, abych udělal nějakou honosnou večeři. Již po cestě jsem si říkala, co udělat rychle, aby toho bylo dost a chutnalo to. Měla jsem doma uvařenou červenou řepu. Udělám tedy zeleninové hranolky a k tomu různé dipy a salátky, aby si každý vybral co mu chutná. Hranolky z celeru, batátu a cukety byly hned a zeleninové omáčky taky. Byla jsem spokojena, že to všechno zvládám, když jsem si vzpomněla, že Franta - soused, jí zeleninu jen za trest. A celer a batáty nejí vůbec. Ach jo!

Kdy Franta přišel, omlouvala jsem se, že jsem to nějak nezvládla a na stůl přidala ještě dobrý Manfrédův domácí chleba. Franta řekl, že zeleninu tedy ne, ale že zkusí aspoň něco na ten chleba. Nabral salát z červené čepy, dal trochu na chleba, ochutnal a oči se mu rozzářily. "Něco tak dobrého jsme ještě nejedl!!!!" a baštil a baštil…. No hurá! Sousedské vztahy nenarušeny!

A teď ten můj jednoduchý recept:

Uvařenou červenou řepu (vařím ji neoloupanou, jen ve vodě bez soli, dokud není tak akorát měkká) oloupu a nastrouhám na hrubém struhadle (řekněme že mám 3 menší řepy). Mírně osolím, přidám celou Lučinu, 2 lžíce dobrého olivového oleje, hrstku slunečnicových semínek (lepší jsou mírně opražená) a pokud mám tak na hodně jemno nasekanou zelenou cibulku, nebo pažitku. Zamíchám, dosolím podle chuti a je hotovo. A je to lahoda. Že to chutná I zapřisáhlému masožroutovi Frantovi :-)

Dělávám to dost často, protože to mají rády všechny mé děti I návštěvy a chutnalo I holkám na nedávném Babinci. Právě holkám jsme slíbila nasdílet recept, tak proto to tu vlastně dneska píšu :-)

A taky jsem chtěla poradit, jak důležité je pečovat o své bezprostřední okolí, myšleno I o sousedské vztahy. Nemusíme být hned se všemi kamarádi, nemusíme mít stejné chutě a zájmy. Ale je důležité, abychom o sobě věděli, respektovali se, vycházeli si vstříc, pomáhali si. Žijeme tam, kde žijeme. Tak tam žijme :-)

 

Autor: Markéta Szabová | úterý 12.12.2017 22:07 | karma článku: 19,79 | přečteno: 746x
  • Další články autora

Markéta Szabová

Učím se být šťastná - Jáhelník

Holky moje, chtěly jste, abych vytvořila skupinu a nasdílela recepty z našeho Babince. Už jsem v tolika skupinách, že se v tom ztrácím. Vrácím se tedy sem. Tady s vámi mohu sdílet recepty. Ty kuchařské I ty o životě :-)

10.12.2017 v 11:07 | Karma: 13,73 | Přečteno: 518x | Diskuse| Osobní

Markéta Szabová

Učím se být šťastná XI

Svět je nádherně vymyšlen. Existují v něm ženy a muži a má to smysl. Holky, ženské, nesnažme se narušovat rovnováhu světa tím, že se budeme "obouvat do mužských bot" !

16.1.2017 v 13:00 | Karma: 18,65 | Přečteno: 591x | Diskuse| Ona

Markéta Szabová

Koloběžkové meditování I

Pokud to jde, každé ráno si dávám své kolečko (11 km) na koloběžce. Je to čas, kdy mě napadají nejvšemožnější nápady. Dnes se mi po cestě zachtělo reagovat na můj minulý příspěvek tady. Jak je to vlastně s tou mojí emancipací ?

4.1.2017 v 17:43 | Karma: 10,62 | Přečteno: 309x | Diskuse| Ona

Markéta Szabová

Učím se být šťastná X

Nedělám novoroční předsevzetí. Letos jsem udělala výjimku. Slíbila jsem si věci, které asi pomůžou rozvíjet můj vztah s partnerem. Je to hodně důvěrné povídání. Jeho zveřejnění je pro mne zavazující.

2.1.2017 v 9:29 | Karma: 13,58 | Přečteno: 632x | Diskuse| Ona

Markéta Szabová

Učím se být šťastná IX

Za pár dní jsou tu vánoce. Je to vždy čas kdy jsem nejvíc vděčná za to co mě v životě udělalo nejšťastnější. A to jsou moje úžasné 4 děti. Jsou to skvělí lidé, kteří přišli do mého života a naplnili ho štěstím.

17.12.2016 v 15:30 | Karma: 13,39 | Přečteno: 488x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

VIDEO: Polská romantika na palubě letadla. Pilot požádal letušku o ruku

24. dubna 2024  18:17

O pořádnou dávku romantiky se postaral polský pilot, který požádal o ruku svou přítelkyni letušku...

Desítky miliard dolarů pro Ukrajinu a zákaz TikToku. Biden to podepsal

24. dubna 2024  17:16,  aktualizováno  17:46

Aktualizujeme Ve středu podepsal americký prezident Joe Biden po několikaměsíčním schvalování v Kongresu zákon...

Policie zadržela mladíka, který v tachovské škole vyhrožoval blízkým spolužačky

23. dubna 2024  15:03,  aktualizováno  24.4 17:22

Policisté v úterý zadrželi ve škole v Tachově mladíka, který nožem vyhrožoval zabitím. Při...

Izrael pokročil v přípravě akce v Rafáhu, civilisty ochrání, uvedl mluvčí vlády

24. dubna 2024  16:55

Izrael pokročil v přípravách pozemní operace namířené proti palestinskému hnutí Hamás v Rafáhu na...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

  • Počet článků 14
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 498x
Jsem ženská, která desítky let obětovala práci v manažerských funkcích, přitom vychovala 4 úžasné děti a která má chuť se teď trochu zastavit a pustit se do věcí, které ji baví.

Seznam rubrik