Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Učím se být šťastná V

Pár lekcí štěstí mám tedy za sebou.Co mi zatím připadá na mé cestě ke štěstí nejtěžší ? Opravdová UPŘÍMNOST

Již dávno jsem přišla na to, jak osvobozující a posilující je říkat pravdu. Moje paměť není z nejlepších a já nikdy neměla kapacitu si pamatovat co kdo komu kdy řekl a co kdo komu neřekl. Zamotávat se do polopravd a pololží mi vždycky připadalo jako ztráta energie. Občas ta moje přímočarost a upřímnost bolela a bylo k ní potřeba hodně odvahy, ale vždycky se mi v životě vyplatila. Samozřejmě člověk musí volit formu, nebýt jak slon v porcelánu.

Několikrát v životě jsem byla profesionálně v hodně těžkých situacích. Například: česká holka, ředitelka malé softwarové firmy dodává do veliké ruské banky. A ono to nejde jak by mělo. Banka nechce zaplatit řadu měsíců práce (řekněme například že je podzim 2008, kdy se všechny banky a ty velké obzvlášť kývají v základech). Celou noc se připravuji na těžká jednání a  nevím, jak celou situaci ustát. Nezbývá než upřímnost. Odkrýt všechny karty. Co jsme udělali, jak jsem to udělali, jaké to mělo konsekvence, jak je to v souladu s našimi dohodami, k jakým změnám došlo, čím je situace jiná, kde jsme pochybili, jak jsme se snažili to napravit, jaké vidíme východisko a jako navrhujeme řešení.

 Zatím jsem se (díky bohu !) v byznysu nesetkala s hráčem, bojovníkem, který by kopl do  odhaleného - upřímného protivníka. Když jde člověk s kůží na trh většinou to zabere. V upřímnosti a otevřenosti je neuvěřitelná síla. Tedy aspoň mě to tak funguje už mnoho let.  Velký bratr mě nerozdupal, nepopřel naše původní dohody, i když mé páky na něho v podstatě neexistovaly. Dohodli jsme se, našli pro obě strany přijatelné řešení. Díky upřímnosti.

2008 Moskva

Dnes chci ale mluvit ještě o jedné upřímnosti. O upřímnosti sama k sobě.

Když jsem se vydala na svoji cestu něco se sebou udělat, posunout se, rozvinout se, nejtěžší co musím překonávat je moje vlastní EGO a jeho prolhanost. Parchant jeden! Co mi už přineslo trablí a neštěstí!  Pořád něco vymýšlí, pořád mě přesvědčuje o věcech, které nejsou pravda, pořád hodnotí a posuzuje všechny a všechno kolem, tvoří konstrukty, vysvětlení, omluvy. Jak složité je poslat ho k šípku! Jak dobře by mi bylo, kdyby to moje hloupé EGO pořád nehledalo výmluvy a omluvy, kdyby nepotřebovalo mít pravdu, kdyby se nezačalo hned pýřit a nadýmat, když s někým nesouhlasí. Kdyby mě nepoňoukalo, že to, co právě slyším, je určitě namířeno proti mě a já bych se měla rychle hájit a nenechat to tak. Ach jo!

Jak krásné a slastné jsou chvilky kdy se mi mé EGO podaří uspat a já jsem klidná, nehodnotím, neberu nic osobně, nevztahuji a jen s úsměvem a zájmem pozoruji!  Věci vidím čistě, jasně, upřímně a s láskou.

To jsou těžce odpracované chvilky.

Důležité ale je, že vím, jak chutnají. Vím, že krocení zlomyslného a hašteřivého EGA je možné. Že jen musím hodně a upřímně chtít. Že musím objektivně koukat, nenechat se oklamat a být k sobě brutálně upřímná.

Stačí, když toho svého Egouše přistihnu při činu. Stačí, když vidím, co dělá. Jedině tak s tím mohu něco dělat.

Takže první část cvičení je o tom, že koukám a nachytávám EGO při činu. No a když už se to daří, tak ho zkouším zastavovat ještě než se pustí do práce. To jsou moje malá cvičení a domácí úkoly. A vždycky, když se mi to povede, pochválím se a mám radost. A EGO prská. A slábne. A věřím, že  bude menší a menší, jednoho dne už bude tak slabé, že se prostě vypaří.

To bude štěstí !

Přeji krásný den, a ať vám ho vaše Ego nekazí :-) !

 

Hlasujte ve finále ankety Blogera roku

Autor: Markéta Szabová | pondělí 14.11.2016 20:44 | karma článku: 14,56 | přečteno: 359x
  • Další články autora

Markéta Szabová

Učím se být šťastná - červená řepa co chutnala i Frantovi

Další recept: salát z červené řepy. Zavedli jsme se sousedy zvyk pravidelně se potkávat. Jedna z nás, manželek, vždy udělá večeři a je důvod se sejít, popovídat, zjistit co je nového, utužovat dobré vztahy.

12.12.2017 v 22:07 | Karma: 19,79 | Přečteno: 746x | Diskuse| Osobní

Markéta Szabová

Učím se být šťastná - Jáhelník

Holky moje, chtěly jste, abych vytvořila skupinu a nasdílela recepty z našeho Babince. Už jsem v tolika skupinách, že se v tom ztrácím. Vrácím se tedy sem. Tady s vámi mohu sdílet recepty. Ty kuchařské I ty o životě :-)

10.12.2017 v 11:07 | Karma: 13,73 | Přečteno: 518x | Diskuse| Osobní

Markéta Szabová

Učím se být šťastná XI

Svět je nádherně vymyšlen. Existují v něm ženy a muži a má to smysl. Holky, ženské, nesnažme se narušovat rovnováhu světa tím, že se budeme "obouvat do mužských bot" !

16.1.2017 v 13:00 | Karma: 18,65 | Přečteno: 591x | Diskuse| Ona

Markéta Szabová

Koloběžkové meditování I

Pokud to jde, každé ráno si dávám své kolečko (11 km) na koloběžce. Je to čas, kdy mě napadají nejvšemožnější nápady. Dnes se mi po cestě zachtělo reagovat na můj minulý příspěvek tady. Jak je to vlastně s tou mojí emancipací ?

4.1.2017 v 17:43 | Karma: 10,62 | Přečteno: 309x | Diskuse| Ona

Markéta Szabová

Učím se být šťastná X

Nedělám novoroční předsevzetí. Letos jsem udělala výjimku. Slíbila jsem si věci, které asi pomůžou rozvíjet můj vztah s partnerem. Je to hodně důvěrné povídání. Jeho zveřejnění je pro mne zavazující.

2.1.2017 v 9:29 | Karma: 13,58 | Přečteno: 632x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Drahé a rezavé, řeší Ukrajinci zbraně z Česka. Ani nezaplatili, brání se firma

18. května 2024  12:02

Premium České zbrojařské firmy patří dlouhou dobu mezi klíčové dodavatele pro ukrajinskou armádu i tamní...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Poslanci budou řešit ostrý výrok člena Rady ČT Veselého vůči Vašáryové

21. května 2024  13:39

Slovy člena Rady České televize Lubomíra Xavera Veselého vůči bývalé velvyslankyni v Rakousku,...

Soudu v Haagu se zatykači pomohla Clooneyová. Životy mají stejnou cenu, míní

21. května 2024  13:22

Při vyšetřování Mezinárodního trestního soudu (ICC), který v pondělí požádal o vydání zatykačů na...

Opatření jsou přísnější, ale do věže se nezavřu, řekl Pavel v Pardubicích

21. května 2024  7:30,  aktualizováno  13:17

V továrně výrobce výbušnin a střeliva Explosii začala dnes dvoudenní návštěva Petra Pavla a jeho...

Zraněný řidič po nehodě zůstal v autě a popíjel alkohol, pak upadl do bezvědomí

21. května 2024  13:03

Nezvyklou nehodu vyšetřují policisté z Jesenicka, kde řidič havaroval nedaleko obce Seč. Nezvládl...

Rozdáváme tělové mléko Kind od Mádara ZDARMA
Rozdáváme tělové mléko Kind od Mádara ZDARMA

Kosmetiku Mádara určitě od nás už znáte – potkat jste je mohli veletrhu FOR KIDS v Praze nebo také v nedávném v uživatelském testování, kde jsme...

  • Počet článků 14
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 498x
Jsem ženská, která desítky let obětovala práci v manažerských funkcích, přitom vychovala 4 úžasné děti a která má chuť se teď trochu zastavit a pustit se do věcí, které ji baví.

Seznam rubrik