Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Učím se být šťastná VII

Na své barvité cestě životem jsem potkala řadu lidí. Několik málo z nich mohu nazývat Přáteli s velkým P. Mimo jiné se vyznačuje tím, že to se mnou vždy myslí dobře a že mi říkají pravdu i když se mi třeba právě vůbec nelíbí.

Je štěstí takové lidi při sobě mít.

Kamarádů, se kterými je nám prima, se kterými se dobře bavíme, kteří s námi debatují o věcech, které jsou nám příjemné, takových má každý z nás asi dostatek. Asi jako každý, mám ve své přirozenosti, že mi je příjemné, když mě lidi chválí, souhlasí se mnou, chápou moje postoje. Myslím, že jsem člověk dost realistický. Hlavně v práci: funguji s fakty, čísly, výsledky, dohodami.

Když se na sebe podívám zpětně, pokud se jednalo o mé vlastní Já, několikrát v životě jsem se halila do obraného oblaku "provozní slepoty", nechtění vidět realitu taková jaká je.

Tak například. Můj již zmiňovaný rok 2008. Jsem nešťastná a vyčerpaná. V Moskvě řídím firmu dodávající software do bank. Bankovní krize otřásá veškerým byznysem v základech. Stres na stres, žádná sranda to ustát. Ale zvládám to.  Manžel žije svým životem, užívá radostí velkého světa, topí nás v dluzích a prapodivných problémech, celou rodinu nechává na mě a vůbec nevypadá, že by to chtěl nějak řešit. Sice cítím velké nebezpečí, ale ve své zodpovědnosti setrvávám v roli "to musíme zvládnout". Do hlavy jsem si vtloukla, že mým úkolem je udržet a zachránit rodinu. Že nesmím připravit děti o tátu. Držím tuhle pozici, jedu jako s klapkami na očích, nechci vidět realitu i když je jasné, že se blížím kolapsu.

Společná cesta

Tak jako po několikrát v mém životě mi osud posílá někoho, kdo mě má probudit a pomoci odklonit z bludné cesty. Starý rodinný Přítel (ano, ten s velkým P). Snaží se mi ukázat realitu. Že moje manželství je dávno nefunkční, že rodinu nerozbíjím já, že já děti o otce nepřipravuji, že je to na otci a dětech aby si udrželi dobrý vztah… Neposlouchám. Nechci slyšet. Jsem na něj naštvaná. Co si to dovoluje, kecat mi do života, když já přece vím nejlíp, co moje rodina potřebuje?

Situace je vážná. Můj anděl se nenechá odbýt a snaží se mi pravdu ukazovat znovu a znovu. A když ji stále nechci vnímat, tak nasazuje silnější kalibr.  Jeho "proplesknutí" bolelo. Ale konečně pomohlo. Probudil mne z mé slepoty či spánku. Já konečně vystoupila ze své role "já musím vše zvládnout sama". Konečně jsem byla ochotna se na realitu podívat i jinýma očima, nejen těmi svýma s klapkami.

Dnes se mi nechce věřit, že jsem skutečně byla tak slepá. Co je to za psychologický moment, kdy se člověk odmítá podívat na situaci reálně, kdy tvrdošíjně spočívá ve své slepotě a nechce poslouchat ty, kteří to s ním myslí dobře? Jak to, že se to stalo i mě, té spolehlivé a realistické Markétě?  Každodenní život je plný takových příběhů. Jistě taky nějaký takový znáte.

Tehdy všechno dopadlo výborně. S dětmi jsem se stáhla do bezpečí Prahy, našla nové skvělé zaměstnání, postupně splatila všechny dluhy, postavila se znovu na nohy. Exmanžel má krásnou novou rodinku, jsem ráda, že jsou s ním moje děti v kontaktu. Všichni žijeme své životy. Já ten svůj s láskou a štěstím a úžasným zázemím mých 4 skvělých dětí a vzácných Přátel.

Dnes a denně děkuji svým lidským andělům za to, že se nebojí mi říkat pravdu. Oceňuji to. Vážím si toho. Už dávno vím, jak důležité je poslouchat bez posuzování a vztahovačnosti.  Více očí vidí víc. Proč se vzdávat výhody vidět věci z více stran?

Moji milí Přátelé! Mám vás několik a jsem za to nesmírně vděčná.  Děkuji za to, že mě provázíte mojí cestou životem a že se zjevujete vždy v pravou chvíli! Mám štěstí :-)

 

Hlasujte ve finále ankety Blogera roku

Autor: Markéta Szabová | pátek 25.11.2016 14:04 | karma článku: 13,39 | přečteno: 324x
  • Další články autora

Markéta Szabová

Učím se být šťastná - červená řepa co chutnala i Frantovi

Další recept: salát z červené řepy. Zavedli jsme se sousedy zvyk pravidelně se potkávat. Jedna z nás, manželek, vždy udělá večeři a je důvod se sejít, popovídat, zjistit co je nového, utužovat dobré vztahy.

12.12.2017 v 22:07 | Karma: 19,79 | Přečteno: 746x | Diskuse| Osobní

Markéta Szabová

Učím se být šťastná - Jáhelník

Holky moje, chtěly jste, abych vytvořila skupinu a nasdílela recepty z našeho Babince. Už jsem v tolika skupinách, že se v tom ztrácím. Vrácím se tedy sem. Tady s vámi mohu sdílet recepty. Ty kuchařské I ty o životě :-)

10.12.2017 v 11:07 | Karma: 13,73 | Přečteno: 518x | Diskuse| Osobní

Markéta Szabová

Učím se být šťastná XI

Svět je nádherně vymyšlen. Existují v něm ženy a muži a má to smysl. Holky, ženské, nesnažme se narušovat rovnováhu světa tím, že se budeme "obouvat do mužských bot" !

16.1.2017 v 13:00 | Karma: 18,65 | Přečteno: 591x | Diskuse| Ona

Markéta Szabová

Koloběžkové meditování I

Pokud to jde, každé ráno si dávám své kolečko (11 km) na koloběžce. Je to čas, kdy mě napadají nejvšemožnější nápady. Dnes se mi po cestě zachtělo reagovat na můj minulý příspěvek tady. Jak je to vlastně s tou mojí emancipací ?

4.1.2017 v 17:43 | Karma: 10,62 | Přečteno: 309x | Diskuse| Ona

Markéta Szabová

Učím se být šťastná X

Nedělám novoroční předsevzetí. Letos jsem udělala výjimku. Slíbila jsem si věci, které asi pomůžou rozvíjet můj vztah s partnerem. Je to hodně důvěrné povídání. Jeho zveřejnění je pro mne zavazující.

2.1.2017 v 9:29 | Karma: 13,58 | Přečteno: 632x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Drahé a rezavé, řeší Ukrajinci zbraně z Česka. Ani nezaplatili, brání se firma

18. května 2024  12:02

Premium České zbrojařské firmy patří dlouhou dobu mezi klíčové dodavatele pro ukrajinskou armádu i tamní...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Mají rakovinu, metastázy a nic nezabírá. Léčba je, ale pacienty by stála miliony

22. května 2024

Premium Muži s metastazující rakovinou prostaty, na kterou už nezabírá jiná léčba, se upínají k poslední...

Zvedneme minimální mzdu o tisíce, drtí predikce Zaorálek

22. května 2024

Sociální demokracie, kdysi nejsilnější strana, vypadla ze Sněmovny a teď se snaží proniknout...

Proč se malým Němcům nedaří v matematice. Ve školství nefunguje integrace

22. května 2024

Premium Vypadá to, jako by němečtí žáci najednou ztratili schopnost počítat. Podle nové studie německé...

Vyhrajte vstupenky na finále MS v hokeji. Máte jedinečnou šanci s iDNES Premium

22. května 2024

Je tady ještě jedna šance, jak získat vstupenky na finále hokejového mistrovství světa! Dvě místa v...

Vyhrajte super-prémiové pokračovací mléko BEBA SUPREMEpro 2
Vyhrajte super-prémiové pokračovací mléko BEBA SUPREMEpro 2

Rádi byste vyzkoušeli nejdokonalejší recepturu pokračovacího kojeneckého mléka BEBA? Zapojte se do soutěže a vyhrajte hned 2 balení mléčné výživy...

  • Počet článků 14
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 498x
Jsem ženská, která desítky let obětovala práci v manažerských funkcích, přitom vychovala 4 úžasné děti a která má chuť se teď trochu zastavit a pustit se do věcí, které ji baví.

Seznam rubrik