Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Učím se být šťastná IX

Za pár dní jsou tu vánoce. Je to vždy čas kdy jsem nejvíc vděčná za to co mě v životě udělalo nejšťastnější. A to jsou moje úžasné 4 děti. Jsou to skvělí lidé, kteří přišli do mého života a naplnili ho štěstím.

Můžu mít k mému exmanželovi řadu výtek. Ale za to, že jsme na svět přivedli 4 krásné lidi, za to mu budu vděčná do smrti.

Nejmladšímu bude za pár týdnů 15 - takže ještě trochu dítětem je. Ostatní již mají svoje životy. Ale o vánocích se zase sejdeme a budeme spolu. A já se budu znovu tetelit blahem. Vždy s nadšením pozoruji tu energii, soulad, radost, humor… když jsou ti čtyři všichni spolu. Ráda se na ně ze strany dívám a říkám si, že i kdyby se mnou cokoliv stalo, můžu již být klidná. Tihle čtyři se ve světě neztratí. Pomůžou si. Postaví se jeden za druhého. Ale zažijí mnoho radosti a užijí si i kopec legrace.

poprvé...

Můj partner "přinesl" do našeho vztahu 5 dětí. Taky již dospělých. Moje sestra, která žije v Kanadě obohatila tento svět šesti vzdělanými aktivními lidmi - mými úžasnými čtyřmi synovci a dvěma neteřemi..

15 mladých lidí, to už je takový malý statistický vzorek. Protože roky pracuji s lidmi, tak vím, že v každé skupině jsou slabší a sinější články. Gaussova křivka rozdělení prostě funguje. Ale v téhle skupině není nikdo, kdo by byl asociál, kdo by nebyl aktivní, otevřený člověk, kdo by nebyl ochotný pomáhat druhým a to nejen těm "svým".

  Často jsem přemýšlela, jak se nám to se sestrou povedlo, že všechny ty naše ratolesti jsou vzdělanými, čestnými lidmi. Co jsme dělaly jinak, správně ? Odpovědí je celá řada. Ale mají jeden velký společný jmenovatel. Je to RESPEKT.

počtvrté...

Poprvé jsem si to uvědomila, když jsem za svou sestrou byla v Kanadě v době kdy čekala své šesté dítě. Měla rizikové těhotenství, musela hodně odpočívat. A já pozorovala její interakce s ostatními dětmi. Fascinovalo mě, s jakou důvěrou a respektem s nimi komunikuje, jak každé ze svých dětí za něco obdivuje. Ten pocit vzájemného respektu mne tehdy velmi ovlivnil. Od té doby jsem se snažila své děti také brát víc jako své parťáky než někoho o koho se musím starat. Jako sobě rovné lidi, kteří mají své touhy, potřeby ale také zodpovědnost odpovídající jejich věku.

S tím respektem je to vlastně jednoduché. Je prostě reciproční. Pokud jej nedáme, nemůžeme jej ani dostat. S nedostatkem respektu vzniká ten veliký nesoulad vedoucí k tolika rodinným konfliktům.

Moje děti to se mnou nikdy neměly jednoduché. Určitě neměly růžové, umetené dětství. To že byly nucené být mnohem samostatnější a odpovědnější než jejich vrstevníci bylo možná pro ně trochu těžší. Troufám si tvrdit, že i díky tomu jsou z nich dnes tak kvalitní, spolehliví, dobří lidé. Snažila jsem se respektovat jejich potřeby a tužby a na oplátku doufala, že respektují a chápou moji situaci. Určitě je hodně věcí, které se mi nepovedly, určitě každé z mých dětí má ode mne i nějaká ta bolístka na duši či něco co mi vyčítá. Určitě by každý z nich řadu věcí na mém místě dělalo jinak a budou si je ve svém životě dělat po svém. Je mi líto, pokud jsem k nim někdy nebyla fér nebo jim nevědomky ublížila. Omlouvám se za to. Jedno je však jisté. Všechny moje děti bezpodmínečně a hluboce miluji. Srdce mi naplňuje láska a vděčnost vždycky, když na ně myslím.

A právě teď, v čase vánočním mám o to větší potřebu jim to dát vědět.

Mateřské štěstí se nemusím učit. To mám. Je to pro ženu to nejpřirozenější a nejzákladnější.    Jsem mateřského štěstí plná a jsem za ně nesmírně vděčná.

Hlasujte ve finále ankety Blogera roku

Autor: Markéta Szabová | sobota 17.12.2016 15:30 | karma článku: 13,39 | přečteno: 488x
  • Další články autora

Markéta Szabová

Učím se být šťastná - červená řepa co chutnala i Frantovi

Další recept: salát z červené řepy. Zavedli jsme se sousedy zvyk pravidelně se potkávat. Jedna z nás, manželek, vždy udělá večeři a je důvod se sejít, popovídat, zjistit co je nového, utužovat dobré vztahy.

12.12.2017 v 22:07 | Karma: 19,79 | Přečteno: 746x | Diskuse| Osobní

Markéta Szabová

Učím se být šťastná - Jáhelník

Holky moje, chtěly jste, abych vytvořila skupinu a nasdílela recepty z našeho Babince. Už jsem v tolika skupinách, že se v tom ztrácím. Vrácím se tedy sem. Tady s vámi mohu sdílet recepty. Ty kuchařské I ty o životě :-)

10.12.2017 v 11:07 | Karma: 13,73 | Přečteno: 518x | Diskuse| Osobní

Markéta Szabová

Učím se být šťastná XI

Svět je nádherně vymyšlen. Existují v něm ženy a muži a má to smysl. Holky, ženské, nesnažme se narušovat rovnováhu světa tím, že se budeme "obouvat do mužských bot" !

16.1.2017 v 13:00 | Karma: 18,65 | Přečteno: 591x | Diskuse| Ona

Markéta Szabová

Koloběžkové meditování I

Pokud to jde, každé ráno si dávám své kolečko (11 km) na koloběžce. Je to čas, kdy mě napadají nejvšemožnější nápady. Dnes se mi po cestě zachtělo reagovat na můj minulý příspěvek tady. Jak je to vlastně s tou mojí emancipací ?

4.1.2017 v 17:43 | Karma: 10,62 | Přečteno: 309x | Diskuse| Ona

Markéta Szabová

Učím se být šťastná X

Nedělám novoroční předsevzetí. Letos jsem udělala výjimku. Slíbila jsem si věci, které asi pomůžou rozvíjet můj vztah s partnerem. Je to hodně důvěrné povídání. Jeho zveřejnění je pro mne zavazující.

2.1.2017 v 9:29 | Karma: 13,58 | Přečteno: 632x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Drahé a rezavé, řeší Ukrajinci zbraně z Česka. Ani nezaplatili, brání se firma

18. května 2024  12:02

Premium České zbrojařské firmy patří dlouhou dobu mezi klíčové dodavatele pro ukrajinskou armádu i tamní...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

V Rusku zatkli kvůli podvodu bývalého generála. V minulosti kritizoval vedení

21. května 2024  21:50

V Rusku zatkli a umístili do vazby bývalého velitele 58. armády Ivana Popova, který je podezřelý z...

Přívalové lijáky zvedají hladiny řek na západě. Déšť zalil železniční přejezdy

21. května 2024  21:17

Český hydrometeorologický ústav (ČHMÚ) vydal protipovodňovou výstrahu. Týká se vodních toků, které...

Pavel si vyzkoušel letecký simulátor, hokejistům s posilami předpovídá úspěch

21. května 2024  7:30,  aktualizováno  20:54

Za přísnějších bezpečnostních opatření začal v úterý prezident Petr Pavel se svou chotí Evou...

Fiala mluvil s Netanjahuem, členové vlády mluví o zatykači z Haagu opatrně

21. května 2024  18:53,  aktualizováno  20:41

Premiér Petr Fiala si telefonoval s izraelským premiérem Benjaminem Netanjahu. O zatykač na něj,...

Pracující důchodce skončil po nehodě bez příjmů. Účty poplatil díky životnímu pojištění
Pracující důchodce skončil po nehodě bez příjmů. Účty poplatil díky životnímu pojištění

Spousta důchodců si dnes přivydělává, aby zvládli zaplatit stále rostoucí výdaje a nemuseli se spoléhat na pomoc svých blízkých. Podobně tomu bylo...

  • Počet článků 14
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 498x
Jsem ženská, která desítky let obětovala práci v manažerských funkcích, přitom vychovala 4 úžasné děti a která má chuť se teď trochu zastavit a pustit se do věcí, které ji baví.

Seznam rubrik